Zgłoś brak dostępności
Jeżeli napotkałeś występujące problemy w dostępności w zarządzanej przez nas przestrzeni miejskiej, obiektach miejskich, usługach miejskich czy na naszej stronie internetowej, prosimy zgłoś brak dostępności.
Brak dostępności można zgłosić w następujący sposób:
- za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu 19115:
- strona internetowa: Warszawa19115.pl [link otwiera się w nowym oknie], na niej również kontakt z tłumaczem PJM i poprzez czat;
- telefon: (22) 19 115;
- składając wniosek o zapewnienie dostępności do Zarządu Zieleni m.st. Warszawy za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej na adres: kontakt@zzw.waw.pl;
- osobiście w Kancelarii Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, ul. Hoża 13a, 00-528 Warszawa;
- pocztą na adres: Zarząd Zieleni m.st. Warszawy, ul. Hoża 13a, 00-528 Warszawa;
- ePUAP: ZZW/SkrytkaESP [link otwiera się w nowym oknie].
Możesz skorzystać z formularza wniosku o zapewnienie dostępności:
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (DOCX)
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (PDF)
Wniosek o zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej, architektonicznej (DOCX)
Wniosek o zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej, architektonicznej (PDF)
Dostępność cyfrowa
W wypadku braku dostępności cyfrowej stron internetowych, aplikacji mobilnych można zażądać udostępnienia informacji i / lub zapewnienia dostępności kontaktując się z osobą wskazaną w deklaracjach dostępności poszczególnych stron internetowych/aplikacji mobilnych. Procedura postępowania opisana jest szczegółowo w każdej deklaracji dostępności.
W sytuacji gdy napotkasz na stronie miejskiej informacje opublikowane w sposób niedostępny cyfrowo i potrzebujesz szybkiego dostępu do tych treści konsultanci Miejskiego Centrum Kontaktu 19115 mogą odczytać Ci treść niedostępnego dokumentu, nie dłuższego niż jedna strona A4. Dostęp alternatywny do dłuższych dokumentów należy uzgodnić kontaktując się w sposób wyżej opisany.
Podmiot publiczny jest zobowiązany do zapewnienia dostępności nie później niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. Jeśli nie będziemy mogli zapewnić dostępności poinformujemy o przyczynach opóźnienia i wyznaczymy nowy termin, który nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od daty złożenia wniosku. W wyjątkowych przypadkach zaproponujemy dostęp w sposób alternatywny.
Na niedotrzymanie terminów załatwienia sprawy oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Zarządu Zieleni m.st. Warszawy ul. Hoża 13a, 00-528 Warszawa lub na email: kontakt@zzw.waw.pl.
Jeżeli nadal będziesz nie zadowolony z załatwienia twojej sprawy możesz złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich [link otwiera się w nowym oknie].
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Opis dostępności architektonicznej budynków Zarządu Zieleni m.st. Warszawy dostępny jest w deklaracji dostępności.
W sytuacji gdy napotkasz barierę architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną, masz prawo złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia dostępności do 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli zapewnić dostępności poinformujemy o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od otrzymania twojego zgłoszenia. W wyjątkowych przypadkach zaproponujemy dostęp w alternatywnej formie.
Na niedotrzymanie terminów załatwienia sprawy oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON (Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych) [link otwiera się w nowym oknie].