Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła

 

Nadwiślańskie bulwary i warszawskie plaże – ulubione miejsca spacerów, spotkań i wypoczynku. Startujemy z kampanią edukacyjną re\Wisła, która zachęca do tworzenia wspólnej przestrzeni w świadomy sposób i odkrywania historii warszawskiego Urzecza.

Wisła to nieodzowny element życia stolicy. Dawniej stanowiła okno na świat, pełniła ważną rolę ekonomiczną i społeczną, żywiła, ale również pozwalała miło spędzić czas. Urzecze miało swoją unikalną tożsamość, na podstawie której powstała obecna Dzielnica Wisła – miejsce, które jest połączeniem miasta i natury. W ramach kampanii re\Wisła chcemy pokazać rzekę jako jeden wielki remiks tworzony przez zróżnicowaną społeczność mieszkańców Warszawy.

 

– Kultura Urzecza stała się trwałym elementem tożsamości mieszkańców Warszawy, a jej dziedzictwo jest wciąż obecne. Przykładem może być dom olęderski na Saskiej Kępie, trytwa czyli droga poprowadzona na grobli w Wilanowie czy też olęderska nekropolia na Zawadach. Pomimo zaniku historycznej kultury tego regionu, współcześnie stanowi ona inspirację do budowania lokalnej tożsamości, a samo Urzecze staje się atrakcyjne dla przedsięwzięć gospodarczych – mówi Mariusz Raniszewski, ekspert ds. Urzecza kampanii re\Wisła.

Pomimo upływu lat, Wisła wciąż jest unikalnym miejscem, a mieszkańcy chętnie wybierają to miejsce na spotkania z przyjaciółmi, jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu i obserwacji przyrody. Nad rzeką spotykają się całe rodziny, osoby starsze, młodzież, biegacze, rowerzyści i wodniacy tworząc różnorodną społeczność Dzielnicy Wisła.

Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię „re\Wisła”, w ramach której zachęca i edukuje mieszkańców Warszawy do tworzenia re\Wisły w świadomy sposób.

– Warszawska Wisła to duma miasta i unikat w skali europejskiej. Żadna europejska stolica nie może pochwalić się rzeką, która integruje mieszkańców miasta niezależnie od ich wieku, płci czy pochodzenia. Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy dbali o naszą chlubę, odkrywali ją na nowo i świadomie wspólnie tworzyli. Tym właśnie jest re\Wisła – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.

Kampanię „re\Wisła” prowadzimy wielokanałowo. W social mediach, w tym na Facebooku oraz Instagramie, publikujemy inspirujące treści, które mają na celu edukowanie oraz informowanie mieszkańców o realizowanych inicjatywach i wydarzeniach kulturalnych nad Wisłą. Za pośrednictwem Tik Toka chcemy docierać do dzieci i młodzieży. Publikując lifestylowe treści, pokazujemy, jak w świadomy i bezpieczny sposób korzystać z uroków Wisły.

Kampania ma dotrzeć do mieszkańców Warszawy, również dzięki wykorzystaniu przestrzeni miejskiej. Plakaty, animowane spoty, a także gra terenowa z wykorzystaniem technologii Augmented Reality w punktach Warszawski Plażowy to tylko część atrakcji, która czeka latem na warszawiaków. Planowane są także animacje weekendowe dla dzieci i młodzieży oraz koncerty czy warsztaty w Pawilonie Edukacyjnym Kamień.

 

Pokaż inne artykuły