Dziś, 26 maja, rozpoczęła swoją działalność kawiarnia zlokalizowana w pawilonie na bulwarze Jana Karskiego. Oprócz kawy w pawilonie będzie można również zaopatrzyć się w wiedzę na temat warszawskich atrakcji turystycznych oraz skorzystać ze specjalnej oferty wydarzeń kulturalnych.
– Najemcy pawilonu będą nie tylko sprzedawać kawę – zapewnia Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy. – Będziemy od nich wymagać o wiele więcej. Z uwagi na położenie oraz charakter tego miejsca będą oni musieli animować również wydarzenia o charakterze kulturalnym, a także udzielać kompleksowej informacji na temat atrakcji turystycznych stolicy. Szczególnie istotne będzie tu przekazywanie wiedzy o wydarzeniach odbywających się na Wiśle oraz w jej otoczeniu.
W konkursie na najem pawilonu na bulwarze Jana Karskiego zwyciężyła firma Green Caffè Nero. Jak zapewnia jej przedstawiciel, działanie na nadwiślańskiej promenadzie jest dla nich czymś więcej niż tylko prowadzeniem działalności gastronomicznej. Kawiarnia przewiduje organizację szeregu wydarzeń zachęcających Warszawiaków do poszerzania swojej wiedzy z zakresu historii i kultury, a także do podejmowania różnego rodzaju aktywności i prowadzenia zdrowego stylu życia.
– Bulwary wiślane to jedna z najatrakcyjniejszych przestrzeni miejskich w Warszawie przeznaczonych do aktywnego wypoczynku oraz organizacji różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych. Bardzo cieszymy się, że to właśnie tutaj znajduje się nasza kolejna kawiarnia, zwłaszcza że chcemy aktywnie uczestniczyć w życiu miasta. Na bulwarach wiślanych planujemy organizować ciekawe warsztaty, gry miejskie, seanse filmowe oraz różne spotkania tematyczne poświęcone m.in. historii, literaturze, przedsiębiorczości czy filozofii slow life, a także naszej specjalności – kawie. Zamierzamy też włączyć się w obchody Roku Rzeki Wisły – mówi Agata Milewska, Brand Manager Green Caffè Nero.
Kawiarnia Green Caffè Nero na bulwarach wiślanych będzie organizować zarówno imprezy okolicznościowe, jak i wydarzenia cykliczne. Wszystkie będą miały charakter otwarty i bezpłatny. Kalendarz wydarzeń został zaplanowany tak, aby przez cały rok przez większość dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) w kawiarni odbywały się spotkania tematyczne.
Wśród zaplanowanych akcji znają się m.in. spacery #zKawaPoBulwarach poświęcone historii bulwarów wiślanych i okolic oraz cykl spotkań „Nasze miasto Warszawa”, podczas których uczestnicy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat historii Warszawy i Wisły, a także dorobku artystycznego stolicy. Ciekawe rozmowy o tematyce kulturalno-naukowej prowadzone będą w ramach cyklu „Wszystko, o czym nie wiecie, a chcielibyście wiedzieć”. Z kolei program „Greenowy Punkt Widzenia” będzie dedykowany nurtowi slow life, w tym slow food oraz filozofii midfulness. Zaplanowane zostały również akcje nakierowane na aktywizację różnych grup społecznych, m.in. rozwoju przedsiębiorczości. Nie zabraknie też atrakcji dla najmłodszych – będą one organizowane w ramach cyklu spotkań „Mamo, tato idź na kawę, bo ja się bawię”.
Oprócz kawiarni w pawilonie na bulwarze Jana Karskiego będzie też punkt informacji turystycznej. Zostanie on uruchomiony w czwartek, 1 czerwca. Oba punkty będą działać według poniższego harmonogramu:
do 30 września w godzinach:
- Punkt informacji turystycznej:
- od poniedziałku do czwartku w godzinach 10.00-17.00
- od piątku do niedzieli 10.00-21.00.
- Kawiarnia:
- od poniedziałku do czwartku w godzinach 9.00-23.00
- od piątku do niedzieli 9.00-1.00.
od 1 października do 30 kwietnia:
- Punkt informacji turystycznej:
- cały tydzień w godzinach 10.00-14.00.
- Kawiarnia:
- przez cały tydzień godzinach 10.00-14.00.
Do konkursu na najem pawilonu zostało złożonych siedem ofert. Spośród nich wybrany został popularny na warszawskim rynku operator kawiarni Green Caffè Nero. Wynajęty pawilon znajduje się na nowo wybudowanym fragmencie bulwarów vis-à-vis Multimedialnego Parku Fontann – jest on posadowiony na pływakach, które podczas wielkich wezbrań umożliwiają mu bezpieczne unoszenie się na wodzie.
Pawilon, z uwagi na funkcje, jakie ma pełnić, został podzielony na trzy strefy. Pierwsza z nich to punkt informacyjny – zlokalizowany od strony placu bulwarowego. Dzierżawca zobowiązany jest do informowania o najważniejszych stałych atrakcjach stolicy, w tym o sezonowej ofercie żeglugowej czy możliwościach odpoczynku nad Wisłą. Druga część pawilonu przeznaczona jest na działalność gastronomiczno-kulturalną, a ostatnim z obowiązków dzierżawcy jest opieka nad toaletą publiczną.