Aktywni Błękitni – szkoła przyjazna wodzie – zapisy prowadzi organizator

#_LOCATIONMAP

Data/godzina
Date(s) - 15 listopada 2024
10:00 - 13:00

Kategorie


Zapraszamy na bezpłatne warsztaty organizowane wspólnie z  Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej Wody Polskie, w ramach kampanii edukacyjnej:

Aktywni Błękitni – szkoła przyjazna wodzie. zachęcamy również do obejrzenia materiału video.

 

Zgłoszeń dokonujemy kontaktując się z bezpośrednio z koordynatorem programu w Warszawie, Panią Agatą Derylak: agata.derylak@wody.gov.pl, tel.: 587 02 38.

W przypadku zajęć w Pawilonie Edukacyjnym Kamień prosimy nie wypełniać formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie projektu.

 

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak ważna jest woda w naszym codziennym życiu? Dlaczego warto o nią dbać? Nasze warsztaty to idealne miejsce, aby odpowiedzieć na te pytania i jeszcze więcej! Zajęcia skierowane są do uczniów klas I-VIII, a ich celem jest uświadomienie, jak nie tylko dbać o wodę, ale i jak wprowadzać realne zmiany w swoim otoczeniu.

 

Kropla ma znaczenie” – o wartości wody w życiu człowieka

 

Cele szczegółowe warsztatu:

  • Edukacja ekologiczna: Zrozumienie znaczenia wody w codziennym życiu oraz jej roli w ekosystemie.
  • Świadomość ekologiczna: Rozpoznawanie wpływu swoich działań na stan wód i środowisko naturalne.
  • Praktyczne umiejętności: Nabycie sposobów na oszczędzanie wody w codziennych sytuacjach, takich jak w domu czy szkole.
  • Umiejętność pracy w grupie: Współpraca z rówieśnikami podczas realizacji zadań, co rozwija umiejętności interpersonalne i komunikacyjne.
  • Obserwacja i analiza: Umiejętność obserwowania otoczenia oraz analizowania stanu lokalnych zasobów wodnych i ich problemów.
  • Kreatywne myślenie: Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości podczas pracy kreatywnej promującej oszczędzanie wody.
  • Umiejętność prezentacji: Wzmacnianie zdolności do prezentowania swoich myśli i pomysłów przed grupą, a przez to zwiększenie pewności siebie i umiejętności komunikacyjnych.
  • Zrozumienie problemów ekologicznych: Poszerzenie wiedzy na temat zagrożeń związanych z zanieczyszczeniem wód, co pobudza refleksję nad ważnymi kwestiami ekologicznymi.
  • Zaangażowanie w działania proekologiczne: Motywacja do podejmowania działań na rzecz ochrony wody i środowiska w codziennym życiu.
  • Umiejętność dyskusji i argumentacji: Uczestnictwo w dyskusji na temat pomysłów na oszczędzanie wody sprzyja umiejętności argumentowania i wymiany poglądów.

 

Program i przebieg warsztatu:

  • Powitanie i wprowadzenie do tematów i działań podejmowanych podczas warsztatu (5 minut).
  • Prezentacja, dyskusja kierowana (10 minut).
  • Gra kooperacyjna, poruszająca zagadnienia ekologii i bioróżnorodności (10 minut).
  • Spacer nad Wisłą (25 minut), obserwacja elementów związanych z wodą: roślinność, zwierzęta, zanieczyszczenia.
  • Praca w grupach, zaproszenie do stworzenia pracy podsumowującej (forma pracy dobrana do wieku uczniów) 10 minut
  • Podsumowanie i zakończenie zajęć, dyskusja / 15 minut.

 

Metody:

  • problemowa: burza mózgów, gra dydaktyczna,
  • podająca: prezentacja multimedialna
  • praktyczna: ćwiczebne, realizacji zadań,
  • waloryzacyjna: ekspresyjna,
  • aktywizująca: integracyjna, współpracy,
  • asymilacji wiedzy: pogadanka, dyskusja,
  • praktycznego działania: wyjście w teren.

 

Formy pracy: 

  • grupowa do 30 uczestników

 

Narzędzia:

  • zdjęcia, slajdy, broszury, literatura tematyczna,
  • gry edukacyjne,
  • lornetki, lupy,
  • materiały plastyczne

 

Informacje dodatkowe dla nauczyciela/opiekuna:
Powyższe zajęcia oparte są o spacer edukacyjny i działania w terenie, zachęcamy do śledzenia prognozy na wybrany dzień i dostosowanie ubrania uczestników do pogody